Helpcentrum Faq Compensatie ontvangen
Gecompenseerd worden
Antwoorden op al je vragen.
99
Wat zijn de voorwaarden voor het declareren van dierenartskosten?
In het geval van een claim heb je 2 maanden de tijd om ons op de hoogte te stellen. Facturen moeten ons binnen 2 maanden na afgifte door de dierenarts worden toegezonden, anders worden ze niet gedekt. Dierenartskosten met betrekking tot een claim worden niet langer dan 1 jaar vanaf de datum van het voorval gedekt.
Voor niet-spoedeisende chirurgische ingrepen moet je ons op voorhand op de hoogte brengen van de ingreep door middel van een van de volgende middelen: aangetekende brief of e-mail, met vermelding van de aard, de kosten en de geplande datum van de ingreep, evenals de noodzaak van algemene of plaatselijke verdoving.
In geval van een schadegeval verbindt u zich ertoe, op uitdrukkelijk verzoek van CAVALASSUR, informatie te verstrekken over de gezondheidstoestand van het verzekerde paard sinds zijn aankoop. Bovendien ontslaat u alle dierenartsen die betrokken zijn bij de verzorging van uw paard van het beroepsgeheim.
162
Hoe vraag ik euthanasie aan?
Het verzoek om euthanasie moet naar CAVALASSUR worden gestuurd, vergezeld van een verslag van een dierenarts die deze beslissing rechtvaardigt op grond van een ongeval, wond, breuk of ziekte waarvoor geen diergeneeskundige behandeling mogelijk is.
Elke euthanasie moet worden uitgevoerd door een dierenarts die vooraf toestemming heeft gekregen van CAVALASSUR.
Toestemming voor euthanasie moet dus telefonisch aangevraagd worden op het nummer 02 741 24 77.
Bij niet-naleving van deze procedures wordt de garantie niet toegepast.
160
Worden orthopedische aanpassingen gedekt door dierenartskosten?
Ja, onder de volgende voorwaarden en beperkingen:
- het orthopedisch beslag moet het gevolg zijn van een verzekerde gebeurtenis en in aanvulling op een diergeneeskundige behandeling.
- dit orthopedisch beslag moet zijn voorgeschreven door een dierenarts en kan worden vergoed tot de jaarlimiet van het dierenartspakket dat je hebt afgesloten (€ 100 voor de pakketten Confort en Essentielle, € 200 voor het pakket Zen en € 300 voor het pakket Carat).
- Alleen het eigen risico voor orthopedische bijzonderheden wordt vergoed, conventioneel beslag en bekappen worden nooit vergoed en blijven jouw verantwoordelijkheid.
102
Moet ik bij een schadegeval contact opnemen met een bepaalde dierenarts?
Nee. Je bent vrij om de dierenarts van je keuze in te schakelen om voor je paard te zorgen.
98
Hoe meld ik een sterfteclaim?
Bij een ongeval moet onmiddellijk een dierenarts worden gebeld om het overlijden vast te stellen*. De klant heeft dan 48 werkuren om ons telefonisch, per e-mail of mondeling op de hoogte te brengen van het overlijden tegen ontvangstbewijs. Gebeurt dit niet, dan vervalt de dekking (behalve in geval van overmacht).
*Vermeld de aard, omstandigheden en bekende of vermoedelijke oorzaken van het overlijden van het paard.
38
Hoe declareer ik dierenartskosten?
In het geval van een claim heb je 2 maanden de tijd om deze te melden. Het enige wat je hoeft te doen is inloggen op je klantenpagina, het schadeformulier invullen en de vereiste documenten bijvoegen. Je kunt ook contact opnemen met een van onze adviseurs als dat nodig is.
2
Hoe kan ik mijn claims bijhouden?
Je kunt je claim online indienen. In je persoonlijke ruimte kun je de verschillende ingediende claims en hun status bekijken.
42
Worden osteopathiesessies gedekt door dierenartskosten?
Ja, onder de volgende voorwaarden en beperkingen:
- de sessies moeten aansluiten op een gedekt schadegeval en een aanvulling zijn op een diergeneeskundige behandeling
- deze sessies moeten worden voorgeschreven door een dierenarts en kunnen worden vergoed tot de jaarlijkse limiet van het dierenartskostenpakket dat je hebt afgesloten (€ 100 voor de pakketten Confort en Essentielle, € 200 voor het Zen-pakket en € 300 voor het Carat-pakket). Deze sessies kunnen worden uitgevoerd door een dierenarts of een paardenosteopaat.