Helpcentrum Faq Beheer
Beheer
Antwoorden op al je vragen.
161
Met wie kan ik contact opnemen om mijn abonnement op te zeggen?
Als je wilt weten hoe je je contract kunt opzeggen, neem dan contact op met de afdeling Beheer: gestion@cavalassur.com of 02 741 24 77 (druk op 3).
87
Welk bewijs heb ik nodig om een contract te annuleren?
In het geval van verkoop, beëindiging van de lease of overlijden van een paard, is annulering van het contract mogelijk op schriftelijk verzoek per post, e-mail of aangetekende brief van de eigenaar, met bewijsstukken.
Hier is de lijst van bewijsstukken die in aanmerking worden genomen:
- Na een verkoop: Verkoopcontract, eigenaarskaart, koperscertificaat. Deze documenten moeten gedateerd en ondertekend zijn door de koper.
- Naar aanleiding van het einde van een lease: Lease ondertekend door beide partijen, certificaat ondertekend door de eigenaar van het paard wanneer hij het ophaalt. De einddatum van de huurovereenkomst en de naam van het paard moeten op het document staan.
- Na het overlijden van het paard: Bewijs van overlijden (verslag of factuur van de dierenarts, destructiefactuur). Als het paard verzekerd is voor Sterfte, worden de te verstrekken documenten gespecificeerd door de schadeafdeling en zal de annulering automatisch plaatsvinden zodra de schadeclaim is verwerkt.
86
Kan ik op elk moment een contract opzeggen?
In geval van verkoop van het paard kan het contract worden opgezegd op verzoek van de contracthouder, vergezeld van een bewijs van verkoop (of einde huurovereenkomst) verstuurd per post, e-mail of aangetekende brief. De annulering wordt dan gevalideerd op de datum van verkoop, en indien van toepassing wordt de niet-gebruikte periode terugbetaald.
In andere gevallen is annulering mogelijk op de vervaldatum (31 december) door Cavalassur 2 maanden voor de vervaldatum per post, e-mail of aangetekende brief een annuleringsverzoek te sturen.
75
Wanneer wordt de premie afgetrokken?
Wat de maandelijkse domiciliëringen betreft: domiciliëringen worden achteraf geïnd, aan het begin van de volgende maand. Voor een contract met een ingangsdatum in januari wordt de eerste automatische incasso bijvoorbeeld begin februari geïnd.
Als je je contract opzegt, wordt de laatste domiciliëring dus aan het begin van de volgende maand uitgevoerd: het is de laatste maand van het contract die gedebiteerd wordt, niet de maand die net begonnen is. In ons voorbeeld, als de opzegging op 15 januari gebeurt, wordt de premie (of pro-ratapremie) voor januari tussen 5 en 10 februari gedebiteerd.
In het geval van een jaarlijkse automatische incasso wordt de premie betaald aan het begin van de maand volgend op de inschrijving. Zo zal een polis die op 15 januari wordt afgesloten over het algemeen tussen 5 en 10 februari worden gedebiteerd, voor een premie die overeenkomt met de periode van 15 januari tot 31 december van het lopende jaar.
72
Kan een paard worden vervangen door een ander in een contract?
Nee: als je je paard verkoopt of verandert, moet je het eerste contract annuleren en een nieuw aanvraagformulier invullen voor het paard dat ervoor in de plaats komt.
71
Wat gebeurt er als een automatische incasso wordt geweigerd?
De geweigerde automatische incasso wordt automatisch opnieuw gepland voor de volgende maand, plus eventuele kosten voor uitstaande betalingen in bepaalde gevallen. U hebt de mogelijkheid om de geweigerde automatische incasso per creditcard te betalen via de link die u per e-mail is toegestuurd. Na een tweede opeenvolgende geweigerde domiciliëring is betaling van alle uitstaande premies vereist om het contract van kracht te laten blijven. Als betaling uitblijft, wordt het contract opgeschort.
70
Hoe verander ik mijn RIB?
Om uw RIB te wijzigen, stuurt u ons gewoon een schriftelijk verzoek per e-mail of per post (van de contracthouder), samen met een scan van het nieuwe RIB dat moet worden gebruikt en een SEPA-mandaat.
68
Hoe annuleer ik een contract?
In geval van verkoop of beëindiging van de lease van een paard kan de verzekeringsovereenkomst worden beëindigd op verzoek van de verzekeringnemer, vergezeld van bewijsstukken. Indien van toepassing zal de pro rata premie die overeenkomt met de niet gelopen periode worden terugbetaald.
Opzeggen is nog steeds mogelijk buiten de verkoop op 1 januari (aanvraag per post, e-mail of aangetekende brief 2 maanden voor de vervaldatum). Aarzel niet om contact op te nemen met Cavalassur voor meer informatie.
67
Hoe verander ik mijn cover?
De verzekeringnemer mag de dekking één keer per jaar wijzigen.
De wijzigingsaanvraag moet per e-mail (gestion@cavalassur.com) of per post worden ingediend en vereist in sommige gevallen goedkeuring door Cavalassur. Afhankelijk van de gekozen nieuwe dekking kan een veterinair certificaat of een certificaat van goede gezondheid vereist zijn.
Let op: in het geval van een wijziging van het contract, zullen claims die vóór de datum van de wijziging zijn ingediend, worden beheerd in overeenstemming met de dekking die van kracht is op de dag van de claim. Elk verzoek dat wordt ingediend terwijl een schadeclaim in behandeling is, zal door onze afdelingen worden onderzocht voordat het wordt gevalideerd en kan leiden tot uitsluiting van de dekking voor de betreffende aandoening of weigering van de goedkeuring.
66
Hoe kan ik de waarde van het verzekerde paard verhogen of verlagen?
De verzekeringnemer mag de verzekerde waarde eenmaal per jaar wijzigen. De nieuwe waarde moet minstens € 1.500 verschillen van de vorige waarde.
Om de verzekerde waarde te verhogen, moet de aanvraag schriftelijk naar Cavalassur gestuurd worden en moet het nieuwe verzekerde bedrag vermeld worden. Het moet vergezeld gaan van een overeenkomstig veterinair certificaat of een certificaat van goede gezondheid, minder dan een maand oud. De nieuwe waarde moet gevalideerd worden door onze diensten.
Om de verzekerde waarde te verlagen is een schriftelijk verzoek voldoende.
65
Welke betalingsmethoden zijn beschikbaar?
Je kunt kiezen uit de volgende betalingsmethoden: jaarlijkse of maandelijkse automatische incasso, jaarlijkse betaling per bankkaart (online beschikbaar voor bepaalde contracten) of per cheque.
1
Mijn contactgegevens
Dit gedeelte heeft betrekking op uw persoonlijke gegevens, die u op elk moment kunt wijzigen: wij worden automatisch per e-mail op de hoogte gebracht en zullen uw wijzigingen binnen 48 werkuren in aanmerking nemen. Het is echter niet mogelijk om je e-mailadres of je bankgegevens te wijzigen.
3
Hoe verander ik mijn adres?
Om hun contactgegevens te wijzigen, hoeven polishouders alleen maar in te loggen op hun persoonlijke ruimte en de benodigde gegevens te wijzigen, of stuur ons een e-mail op gestion@cavalassur.com.
32
Hoe verleng ik mijn verzekering?
Alle Cavalassur contracten vervallen op 31 december. Op het einde van het jaar ontvangt u een bericht met het bedrag van uw premie voor het komende jaar.
Als u gekozen hebt voor betaling via domiciliëring, wordt uw contract elk jaar stilzwijgend verlengd.
Als u hebt gekozen voor betaling per cheque of bankkaart, kunt u uw premie direct online betalen via de link die u per e-mail is toegestuurd. Als u per cheque wilt blijven betalen, moet u deze vóór 31 december van het lopende jaar opsturen.